سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آنکه در گشاده رویی برای جز نزدیکانش زیاده روی کند، حکیم نیست . [امام علی علیه السلام]
 
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

به گزارش صولگرایان ، رویترز در خبر خود می نویسد: ایران اعلام کرده در برابر فشارهای طرف غربی که خواسته های غیر منطقی دارند، مقاومت می کند.

به نوشته رویترز این مقاومت می تواند عاملی باشد تا از رسیدن به توافقی تاریخی تا تاریخ 24 نوامبر باز بمانیم. با این وجود “جان کری” وزیر امور خارجه آمریکا، از پیش بینی در مورد مذاکرات در حال انجام وین خودداری کرد اما روز گذشته اعلام کرد که مذاکره کنندگان یک هفته حساس و دشوار را پیش رو دارند.

این وضعیت در حالی است که “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران، پس از دیدار و صحبت با “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نتایج این گفتگوها را مثبت خواند و گفت: گفتگو با اشتون خوب بود و رسیدن به توافق به اراده سیاسی طرف مقابل بستگی دارد.

این وضعیت در حالی است که لابی صهیونیست ها در آمریکا (آیپک) شش شرط برای توافق با ایران تعیین کرده است. این شش شرط عبارتند از:

1.ایران باید زیرساخت سانتریفیوژهای خود را برچیند به‌ گونه‌ای که هیچ راهی برای تبدیل اورانیوم به یک بمب هسته‌ای نداشته باشد.

2. ایران باید تأسیسات آب سنگین اراک را برچیند، یا اینکه آن را به یک رآکتور آب سبک تبدیل کند، ‌ در نتیجه هیچ راهی برای تبدیل پلوتونیوم به یک بمب هسته‌ای نداشته باشد.

3. بازرسان بین‌المللی باید اجازه دسترسی به هر نقطه‌ای را داشته باشند تا تخطی احتمالی ایران را کشف کنند.

4. ایران باید به‌طور کامل تلاش‌ های گذشته خود برای مسلح شدن را توضیح دهد.

5. کاهش تحریم‌ها علیه ایران باید به‌صورت مرحله به مرحله انجام شود تا زمان کافی برای قضاوت در مورد پایبندی ایران وجود داشته باشد.

 

6. توافقنامه‌ای که بتواند برنامه هسته‌ ای ایران را محدود کند باید برای چند دهه و نه چند سال اجرایی شود.


 نوشته شده توسط فاطیما در پنج شنبه 93/8/29 و ساعت 3:35 عصر | نظرات دیگران()
درباره خودم

ریحانه رسول
فاطیما
دوست دارم مبلغ رسالت خانم فاطمه زهرا باشم

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 8
مجموع بازدیدها: 230890
جستجو در صفحه

خبر نامه