سلام
با وجود اين و با توجه به اصل اينکه هميشه در تاريخ و اسناد يه تحريف هايي ميشه مثل آيه 39 سوره رحمن که کلمه(منکم) به معني (شما اي شيعيان )حذف شده و آيه به اين معني شده که در آخرت هيچ سوال و جوابي وجود نداره(استناد از حديثي از امام رضا)
خوب اين جور وقت ها توجيه خوبه ولي از توجيه بالاتر اينه که آيا واقعاً سنديت داره؟
اگر اين خطبه درست باشه پس هيچ مسافري هم نمازش کامل نيست!يا اينکه خوارج خيلي مومن تر از امام بودند(نعوذ با...)چون امام که هر روز تسبيح هزارتايي نمي زد و زهد فروشي نداشت و لا حکم الا ل... نداشت و ...
اگر ارث پسر از دختر بيشتراست بخاطر مسئوليت نان آور بودن و نفقه اي است که بر دوشش است.چون اين بر عهده ي مرد است که خرج زن را بکشد پس بطور مستقيم نه،غير مستقيم بهره ي زن هم به همان اندازه است.
نکته آخر درباره ي شهادت دادن و رابطه آن با عقل است که اگر امام به آن اعتقاد داشت بايد به خليفه هم اعتقاد داشته باشد که با آن عقل به اصطلاح کاملش به امام گقت اگر رقيه (دختز امام) را به عقدش در نياورند 4 شاهد مي آورد که او دزد است و دستان دختر را قطع مي کنند . از آن مهمتر اينکه حضرت زهرا(س) نتوانست فدک را از غصب خليفه بيرون بياورد چون دزدها از او خواستند شاهد بياورد و چون يک بانو بود با کمال نامردي حقش را گرفتند و حق مرد مردستان علي(عليه السلام) را هم گرفتند... و هزاران موضوع ديگر...